Jaka dieta dla kobiet w ciąży?

Ciąża to jeden z bardziej magicznych okresów w życiu każdej kobiety. Przez dziewięć miesięcy nosi się pod sercem dziecko, oczekując z wytęsknieniem na jego przyjście na świat. W tym czasie każda mama powinna odżywiać się naprawdę racjonalnie. Na uwadze musi mieć bowiem nie tylko swoje zdrowie, ale również zdrowie rozwijającego się w jej łonie maluszka.

Ciąża to czas, kiedy zapotrzebowanie organizmu na witaminy i minerały wzrasta nawet o 100%. Dlatego tak ważne jest, aby w diecie ciężarnej nie zabrakło świeżych warzyw i owoców. Najrozsądniej jest sięgać po warzywa i owoce sezonowe. Są one o wiele zdrowsze niż te hodowane w tunelach foliowych bądź eksportowane z innych rejonów świata. W zimie można też postawić na mrożonki.

Wiele kobiet w ciąży boi się nadmiernego przybrania na wadze. Dlatego ze swojej diety eliminują one węglowodany. Jest to ogromny błąd. Organizm musi bowiem dostawać także solidną porcję energii. Należy jednak sięgać po węglowodany złożowe. W diecie na stałe powinny więc zagościć przede wszystkim produkty pełnoziarniste oraz kasza gryczana.

Czy przyszła mama może jeść słodycze? Nie należy przesadzać – kostka czekolady czy słodki batonik nie zaszkodzą, jeśli nie będą w diecie gościły codziennie.

Dieta kobiety spodziewającej się dziecka musi obejmować również mięso, dostarczające łatwo przyswajalnego białka (mięso białe) oraz żelaza (mięso czerwone). Nie można zapominać o rybach, które są prawdziwym bogactwem witamin, minerałów z zdrowych kwasów tłuszczowych.

Warto natomiast pamiętać, że w czasie ciąży z diety należy wykluczyć takie produkty jak żywność wysoko przetworzoną, surowe mięso (np. tatar), niektóre podroby (np. wątróbkę) czy sery pleśniowe. Ich spożywanie może zaszkodzić dziecku.

To Top